Friday, December 14, 2012

isma,kombo seni udara TUDM

persembahan dengan kombo seni udara TUDM
perform lagi
Isma & Kombo seni udara TUDM
alhamdulillah selesai dah show ..seronok perform dgn sri mawar coz saya dah hampir 15tahun bersama kumpulan dah paling special ayah saya ,pakcik2 saya adalah pemuzik utk kumpulan ini..senang bekerjasama tak banyak songeh..:-) pernah ada pengalaman perform dgn band yg ketuanya sgt keras kepala degil...lantak pi lah mmg saya takkan join kumpulan yg ketuanya suka mementingksn diri sendiri..pengalaman istimewa juga telah saya sematkan di hati sepanjang saya bersama kombo seni udara TUDM..antara kenangan terindah bersama kombo seni udara tudm sbb dari pegawai sampailah pemuzik semuanya baik hati dan banyak memberi tunjuk ajar kepada saya untuk menjadi penyanyi yang baik..dari resident artisnya dan juga group penarinya semuanya best..bnyk kenangan woo..dan yg pasti kalau perform saya selalu di beri tugas untuk membawakan lagu-lagu tradisional dan selalunya memang kena nyanyi lagu DCT lah apalagi hehe...dan saya selalu bekerjasama dengan atilia(peserta malaysian idol 1) bkn nk ckplah mmg suara dia mantap giler dan sesuai membawakan lagu2 bernada tinggi..slalu kalau show mesti lepas soundcheck kami merewang kat kl cari subanglah,spraylah apalah ada jer...slalu show kami mesti ada sessi tari menari so dah biasa show habis kul 2,3am jenuh berpoco-poco..penat tapi pengalaman tu yang mahal...satu pentas dengan artis2ternama tanahair di waktu itu rasa macam bertuah sangat ...xsangka dan peluang tu hanya dapat bila saya terpilih utk menjayakan show brsama kombo ni....sebelum bersama group ni terlebih dahulu saya bersama kombo telekom malaysia seawal 16tahun...waaaa ni lagi best sbb saya selalu outstation time tu baru 16tahun bila dapat pergi jauh cam best sgt ..sekali show dapat rm300 wow!! masa tu rm300 kira besar utk budak macam saya..hehehe...dan dari kombo telekom ugalah saya berkenalan dengan zul2by2...chewaahhhh..nantilah citer k..hik hik hik...sogan den..dan saya teruskan bersama band dcity cops9(polis band) hehe...adoi tamaknyer aku hahaha..bkn tamak tu namanya rezeki alhamdulillah xsia2 belajar nyanyi lagu2 lama dari kecik sbb lagu2 lama ni permintaan tinggi.dalam majlis2 makan malam selalunya lagu lama nisentiasa menjadi pilihan...dan sampai lani masih lagi belajar....oklah hanya coretan kenangan ..utk di abadikn ..dan utk di baca di masa akan datang.....salam......Isma

1 comment: